PIMPEN: PIMP MY CARAVAN

Caravan pimpen
Wij waren altijd tent kampeerders en wij waren daar ook trots op. Wij zagen ons in eerste instantie echt niet met zo'n sleurhut. Maar ja, dan komen er kinderen en wordt het kamperen in een tent wel heel primitief.
Daarnaast heeft mijn man de ziekte MS en ook voor hem werd het kruipen op een luchtbedje steeds minder makkelijk. Tijd dus om het wat luxer aan te pakken... alhoewel het moet natuurlijk wel kamperen blijven! ;-)

In 2010 kochten wij onze eerste caravan, een Caravelair Silver. Als je een 10 jaar oude caravan koopt, kun je geen nieuw en hip interieur verwachten. Dat was ook zo met onze hut op wielen. De caravan voelde goed en het interieur, daar kon ik wel wat mee. Maar voordat ik aan de slag ging, zijn wij eerst de caravan gaan uitproberen. Pas als je er in geslapen en geleefd hebt, ontdek je beter wat anders moet.

Na de eerste vakantie ging de caravan naar de stalling. Het voorjaar erna, juni 2011, ben ik begonnen met de kleine metamorfose en sindsdien verandert er elk jaar wel iets.

Wanden en decoratie
Allereerst heb ik de muren gewit want ze zagen er nogal smoezelig uit. Ik gebruikte hiervoor muurverf die geschikt is voor vochtige ruimtes. Het houtwerk verf ik niet, dit kost teveel tijd en investering voor de periode dat wij de caravan gebruiken. Bovendien leef je bij het kamperen voornamelijk buiten dus een kleine metamorfose binnen volstaat prima.

Ter decoratie maakte ik een aantal dingen.  Zo breide ik 2 kussens (zie hiervoor mijn blog over het caravankussentje en het keep calm kussen).
En ik haakte 2 hangmandjes ( voor alle losse spulletjes als zonnebrillen en sleutels). Verder beplakte ik met plakplastic een snoepemmertje (handig voor de stiften). 

Zithoek
Ik heb de bestaande gordijnen en vitrage weggehaald. Er werden nieuwe gordijnen genaaid en de zijramen kregen alleen plakplastic met streepjes. Heel handig tegen inkijk en het zorgt voor veel licht. Omdat overal verduisteringsschermen zitten zijn gordijnen eigenlijk helemaal niet nodig.

Op de muren plakte ik een leuke tekst, die ik zelf uit plakplastic knipte. Een paar jaar later is deze al weer gewijzigd in een nieuwe tekst. Verder beplakte ik het plankje (achter het lampje) met wit plakplastic.
Bij de kleine zithoek haalde ik een schuifdeur eruit, dit was teveel gewicht en wij gebruiken hem toch niet. Op een simpele manier heb ik daar de kussens opnieuw bekleed en zie hier het resultaat.

Daarnaast is er een leuke bloemenvaassticker op het raam geplakt en het tafeltje met een leuk printje beplakt.

Keuken
Het keukenblokje kreeg een nieuw plakprintje en op het raam kwam een bloemenvaassticker. De koelkast werd beplakt met schoolbordfolie en alle kastdeurtjes (in de hele caravan) kregen een nieuw zwart handgreepje (er zaten vale blauwe handgreepjes op).

Verder kwam er een vrolijk deurgordijn. Deze is door de jaren wel 3x veranderd, maar ik geloof dat dit laatste (kleurige) exemplaar nu echt blijft hangen.

Toiletruimte
Hier hing ik wat extra mandjes, voor kleine spulletjes, op. Verder beplakte ik  het kastje voor toiletspullen met een hip houtmotiefje.Van sisal touw haakte ik de tissuehouder.


Kledingkast
Ik pimpte de kledingkast door deze aan de binnenkant te verven en de plankjes te beplakken met een leuk plakprintje. Ik kocht wat losse mandjes voor de kleine spulletjes.


Buitenkant
Op de deur van de caravan maakte ik uit plakplastic de tekst 'Home sweet home' en een vaasje met bloem.