NAAIEN: STERKUSSEN VAN OUDE JEANS


ster kussen maken van een oude spijkerbroek
Heb je nog een oude spijkerbroek over? Doe hem niet weg, maar maak er dit leuke kussentje van. 

In eerdere posts liet ik al zien wat je zoal met een oude spijkerbroek kunt doen. Zo maakte ik van oude spijkerbroeken een gymtas voor mijn dochter en het kussen "to the beach".

Dit keer maakte ik een kussen in de vorm van een ster. En dat is echt niet zo moeilijk!

Nodig
Oude spijkerbroek
Schaar
Naaimachine
Pen
Spelden
Kussenvulling

Werkwijze
Knip de pijpen van de spijkerbroek open zodat je een grotere lap hebt om mee te werken.
Vouw de lap op de korte kant dubbel en teken een ster erop.
Speld de dubbelgevouwen lap aan elkaar en knip de ster ruim uit.

Ik koos ervoor de ster aan de buitenkant (goede kant) aan elkaar te naaien. Vooral omdat het opvullen van punten altijd lastig is, meestal zijn het dan geen mooie punten meer.
 
Naai op de naaimachine de 2 lappen ster aan elkaar vast, hou een kleine opening om op te kunnen vullen.

Knip nu de randen een centimeter langs de naad. Vul het kussen op, gebruik eventueel een potlood om de punten goed te kunnen vullen. Naai het laatste stukje dicht en je bent klaar!