PIMPEN: VAN PLANTENBAK NAAR BROODSCHAALTJE

Plantenpot pimpen naar broodmandje
Kun je geen leuk broodmandje vinden? Maak hem dan eens van een plantenbakje. Het is heel simpel!

In onze caravan hadden wij zo'n oudbollig broodmandje, dat ik het met goed fatsoen niet meer durfde neer te zetten. Weg ermee dus en op zoek naar een nieuwe. Helaas kon ik niet echt goed slagen voor een nieuw exemplaar.  Daarom besloot ik zelf aan de slag te gaan met een mooi wit plantenbakje dat ik recent had gekocht (en nog niet gebruikt).
Mijn inspiratie voor het nieuwe broodschaaltje haalde ik uit dit plaatje, dat ik op internet vond:

Nodig
Wit plantenbakje
Zwart plakplastic
Schaar (liefst nagelschaartje)
Computer, papier en printer

Werkwijze
Ik heb al vaker in posts geschreven over het zelf maken van plakletters. Maar hoe werkt dat nou?

Allereerst maak je de tekst op de computer of je gebruikt een plaatje, zoals ik deed. Zorg dat de grootte goed is voor het item dat je gaat beplakken en print uit. Knip daarna de letters uit.

Trek daarna de letters over op het plakplastic. Denk erom dat je dit in spiegelbeeld doet.


Als je alle letters hebt overgetrokken, kun je ze gaan uitknippen. Ik doe dat, zeker bij kleine letters, het liefst met een nagelschaartje. Daar kun je heel precies de bochtjes in de letters mee maken.

Wanneer alle letters zijn uitgeknipt, kun je ze op het item (bij mij het bakje) gaan plakken. Plak ze losjes vast zodat je ze nog kunt loshalen als ze bijv. niet helemaal recht blijken te zitten. Hierna ben je klaar!

Voor de achterkant van mijn bakje maakte ik nog 3 sterren en plakte deze er ook op.