NAAIEN: KNUFFELKUSSEN (SURPRISE)

Surprise hart kussen maken
Mijn dochter is echt een knuffelig kind. Heel aanhankelijk en gek op knuffels en kusjes. Toen ik het lootje met haar naam trok voor de Sinterklaas surprises, hoefde ik niet lang na te denken.

Het werd een kussen in de vorm van een hart met armpjes om te knuffelen. Ik had zoiets eens gezien bij de Ikea. Ik had hem dus kunnen kopen maar zo makkelijk wilde ik mij er niet vanaf maken. Daarnaast moesten dit kussen groot genoeg zijn om de cadeautjes erin te kunnen stoppen.

Nodig
Fleece deken
Papier en potlood
Schaar
Naaimachine (of gewoon naald en draad om op de hand dicht te naaien)
Vulling
Breinaald

Werkwijze
Teken op het papier een hart met arm en hand. Ik vouwde hiervoor het papier dubbel en tekende een half hart en 1 arm. Vouw uit en knip het hart met armen uit.
Speld het papier op een dubbel gevouwen fleece deken en teken met een pen het hart en armen na. Knip met zo'n 2 cm ruimte het hart met de armen uit.

Haal het papier eraf maar laat de 2 lappen aan elkaar gespeld. Leg op de naaimachine en naai op de lijnen dicht. Laat een stuk open om het kussen straks binnenste buiten te kunnen keren.
Knip hierna nog een beetje bij, vooral bij de vingers. Dan komen ze mooier uit.

Duw nu het hart en de armen binnenste buiten. Bij de armen en vingers is dit lastig, hier gebruikte ik de achterkant van een breinaald om de vingers goed naar buiten te kunnen duwen. Vul het kussen op met vulling (en in mijn geval cadeautjes☺) en naai het laatste stukje dicht.

Is dit niet een heel gaaf kussen geworden?