HAKEN: HIPPE KRUKJES

Gepimpte krukjes
Je ziet ze overal, die leuke hippe houten krukjes met een gebreide zitting. Wil je deze ook hebben maar er niet teveel geld voor betalen? Zie hier hoe je dat doet!

Nodig
Een saai krukje (mijn krukjes kostten in de outlet van een winkel EUR 5,- per stuk)
1,5 bol wol à 100 gr.
Haaknaald 6
Schuurpapier
Verf + kwast

Patroon
Een ronde hoes breien voor een smalle zitting bleek niet zo eenvoudig, daarom ben ik overstapt op haken. Ik wilde nl. dat de hoes goed strak om de zitting heen zou spannen.
Het patroon voor de hoes vond ik via Jip by Jan met een super goede en duidelijke uitleg erbij. Maar toen de hoes klaar was en ik hem erom heen deed vond ik de ribbels toch iets te opvallend aanwezig op deze krukjes. Zie hieronder.







Ik besloot de hoes daarom om te draaien.

Na de hoes schuurde ik de pootjes op en verfde ze wit. En zie hier de metamorfose van de oranje 'outlet' krukjes naar hippe krukjes met gehaakte zitting.

Voor
 
Na
 

PS Je kunt natuurlijk elke willekeurige kruk hiervoor gebruiken. Ook een houten Frosta kruk van Ikea (EUR 6,99) kan gepimpt worden. Voor een houten kruk zonder zachte zitting heb je dan, naast bovenstaande benodigdheden, ook een kussentje of kussenvulling (in een hoesje, anders komt het door je haakwerk heen) nodig.